مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : سند 3 موقوفه در شهرستان ساری به مساحت 186 هکتار صادرشد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام ستارعلیزاده با اعلام این خبر افزود : اخذ سند مالکیت موقوفات به‌خاطر اهمیت در حفظ و حراست از موقوفات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف برای پیشرفت کاری در اخذ سند مالکیت موقوفات با سازمان ثبت اسناد و املاک تفاهم‌نامه مشترک منعقد کرده است، افزود : در تفاهم‌نامه دو سازمان اقدامات مشترکی بین ادارات ‌کل اوقاف و ثبت اسناد مازندران برای سنددار کردن موقوفات پیش بینی شده است.
 
رئیس اداره کل اوقاف مازندران رویه صدور اسناد مالکیت موقوفات را مثبت و ارزشمند دانست و ادامه داد : با پیگیری انجام شده سند مالکیت موقوفات سید رضا سعادت ، بانو قمر خانم رحمانی و میر محمد علی به مساحت 186هزارهکتار صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه سند مالکیت موقوفات موجب حفظ و جلوگیری از تعرض موقوفه‌خواران می‌شود، خاطرنشان کرد : سازمان اوقاف حتی از یک متر ملک موقوفه گذشت نمی‌کند چرا که بیشتر موقوفات مازندران برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) وقف شده است
 
حجت الاسلام ستار علیزاده حفظ و حراست از موقوفات را وظیفه همگانی دانست و افزود : اوقاف به‌عنوان امانت‌دار موقوفات وظیفه خود می‌داند از تمامی موقوفات محافظت و مراقبت کند و هیچگاه در برخورد با سودجویان مماشات نمی‌کند.
/2759/